Foutje Bedankt

Horecabedrijf aansprakelijk na val van klant.
Hebt u uw aansprakelijkheid goed geregeld?

Misschien hebt u het wel gelezen? Enkele weken geleden verhaalde een regionaal dagblad dat de eigenaar van een Tilburgse escaperoom schuldig bevonden werd aan een ongeluk waarbij een bezoeker zijn heup brak. Het slachtoffer bezocht de escaperoom naar aanleiding van een bedrijfsuitje. Een steile trap leidde naar de ruimte waarin de man samen met collega’s een aantal raadsels diende op te lossen. Na afloop schoof de man op de trap onderuit en kwam ten val. Hij brak daarbij zijn heup. Het slachtoffer stelde de escaperoom aansprakelijk omdat de trap naar zijn oordeel onveilig was. De rechter stelde de man in het gelijk. De eigenaar had meer aandacht moeten geven aan veiligheidsvoorzieningen, zo oordeelde de rechter.
Het is nu maar te hopen dat de escaperoom-eigenaar zijn aansprakelijkheid goed geregeld heeft. Het zou immers zo maar kunnen dat de verzekeraar een deel van de schade verhaalt op de escaperoom-eigenaar vanwege nalatigheid. Dat vertelt het verhaal helaas niet.
Echter, een gewaarschuwd mens telt voor twee. Dus, kijk eens hoe het gesteld is met uw aansprakelijkheid. Heeft u er vragen over? Aarzel niet om even contact op te nemen met Beks Advocaten.

Beks Advocaten